The experience of radio education in Panama
DOI:
https://doi.org/10.62452/xrx9ym15Keywords:
Radio education, home teacher, informal education, communicationAbstract
Radio education in Panama emerges as an alternative to provide an educational service to the population of youth and adults who for various reasons have not been able to complete their studies, constituting not only an educational but a social alternative. This article addresses the most important aspects of the Teacher at Home educational program developed by the Panamanian Institute of Radio Education (IPER), Republic of Panama with its elements and characteristics of this educational system.
Downloads
References
Burke, R. (1976). El uso de la radio en la alfabetización de adultos. Editorial Magisterio.
Clause, R. (1949). La radio y la escuela. UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000043944
De Oca, L. (1999). Documento formativo para maestros locutores. Instituto Costarricense de la Enseñanza Radiofónica.
El País. (2019). El milagro económico panameño encalla en la desigualdad. https://elpais.com/internacional/2019/05/02/america/1556790061_709734.html.
Litwin, E. (1995). Metodología educativa: políticas, historias, propuestas. Editora Paidós.
Panamá. Ministerio de Educación. (1996). Resolución No. 1221. http://meduca.gob.pa/sites/default/files/2016-01/1996_dec_00162.pdf
Panamá. Ministerio de Educación. (2001). Resolución No. 45. Educación para la Alfabetización y el Nivel Primaria. MEDUCA.
Pérez Sánchez, J. F. (1984). Área de problemas en la Radio Educativa. Chasqui, 10, 12-19.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
© Podrá reproducirse, de forma parcial o total, el contenido de esta publicación, siempre que se haga de forma literal y se mencione la fuente.