Design of a process management system

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/rmgsp889

Keywords:

Management, organizations, processes

Abstract

This publication is the result of research on process management systems applied to business organizations to improve disorganization in their operations and that are basically linked to the duplication of activities, or lack of management to contact a customer for sale. or renewal of products or services, which directly influences the income of the organization and therefore affects the profitability of the business, its productivity and competitiveness. With an exploratory and descriptive approach, part of the available bibliographic population on management systems by process was reviewed, from which the most relevant aspects were taken according to the authors of the research project, together with the professional experience in managing these management systems. by processes, and it was possible to propose an own design of a management system model by processes. In the repeated application of the same, it will be validated.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Armstrong, G., & Kotler, P. (2013). Fudamentos de marketing. Pearson.

Bonilla, E., Díaz, B., Kleeberg, F., & Noriega, M. T. (2020). Mejora continua de los procesos, herramientas y técnicas. Fondo Editorial.

David, F. (2013). Conceptos de administración estratégica. Pearson.

Ecuador. Secretaría Nacional de Administración Pública. (2016). Norma Técnica de Prestación de

Servicios y Administración por Proceso. Registro Oficial. https://www.gobiernoelectronico.gob.ec/wp-content/uploads/2018/10/Norma-T%C3%A9cnica-de-Prestaci%C3%B3n-de-Servicios-y-Administraci%C3%B3n-por-Procesos.pdf

Gallardo Hernández, J. (2012). Administración estratégica de la visión a la ejecución. Alfaomega.

Griffin, R. (2011). Administración. Cengage Learning.

Gutiérrez Pulido, H., & De la Vara Salazar, R. (2009). Control estadístico de calidad y seis sigma. Mc Graw Hill.

Krajewski, L., Ritzman, L., & Malhotra, M. (2008). Administración de operaciones. Pearson.

Louffat, E. (2017). Diseño organizacional basado en procesos. Cengace Learning.

Mallar, M. Á. (j). La gestión por procesos: un enfoque de gestión eficiente. Revista Científica Visión de Futuro, 13(1).

Medina León, A., Nogueira Rivera, D., & Hernández Nariño, A. (2009). Relevancia de la gestión por procesos en la planificación estratégica y la mejor continua. Eidos, 2.

Ordóñez Arias, Y. A., Suárez Huertas, R., & Velásquez Galeano, T. (2016). Manual de procesos y procedimientos. (Tesis de grado). Universidad Distrital Francisco José de Caldas.

Ortiz Cantú, S., & Pedroza Zapata, Á. (enero de 2006). ¿Qué es la gestión de la innovación y la tecnología? Journal of Technology Management & Innovation, 1(2), 64-82

Pardo Álvarez , J. M. (2017). Gestión por procesos y riesgo operacional. Aenor.

Pardo Álvarez, J. M. (2012). Configuración y usos de un mapa de procesos. Aenor.

Peña Gómez, J. C., & Rivera Martínez, F. (2016). Administración de procesos. Guía para el aprendizaje. Pearson.

Pérez Fernández de Velasco, J. (2004). Gestión por procesos. Esic.

Robbins, S., Coulter, M., Martocchio, J., & Long, L. (2018). Administración. Pearson.

Stanton, W., Etzel, M., & Walker , B. (2007). Fundamentos de Marketing. McGrawHill.

Tovar, A., & Mota, A. (2007). CPIMC: Un modelo de Administración por procesos. Panorama Editoral.

Velásquez Contreras , A. (enero de 2005). Análisis situacional, intervención y aprendizaje organizacional. Revista Escuela de Administración de Negocios, 53, 52-71.

Downloads

Published

2022-11-01

How to Cite

Cabeza García, P. M. ., Monroy Espinosa, F. J. ., & Solórzano Polo, P. H. . (2022). Design of a process management system. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 5(Suplemento 1), 167-175. https://doi.org/10.62452/rmgsp889