Artificial Intelligence: participation of GPT chat in higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/2n4n1w52

Keywords:

Artificial intelligence, tool, educational

Abstract

The purpose of this research work is to identify the impact of artificial intelligence within higher education, especially in the use of GPT chat. The use of artificial intelligence within the educational context has been increasing, this is because it has different associated technologies that allow it to be a very helpful and complete tool in various aspects of human life, thus allowing that through these technologies more concrete information and tools are provided in the educational field. Based on this, it is necessary to highlight that through artificial intelligence the world as we know it today has grown by leaps and bounds and, especially in the educational field, it has facilitated the ways to develop and promote learning more quickly.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Álvarez Bernat, N. (2016). Los riesgos de la inteligencia artificial en la educación: el caso del ChatGPT. (Trabajo Final de Grado). Universitat Jaume I.

Cabral, F. (2023). ¿Qué impactos tiene Chat GPT en el ámbito educativo? https://www.redaccion.com.ar/que-impactos-tiene-chat-gpt-en-el-ambito-educativo/

Hernández Miranda, B. (2012). Inteligencia Artificial. http://www.ptolomeo.unam.mx:8080/xmlui/bitstream/handle/132.248.52.100/219/A7.pdf

León Rodríguez, G. C., & Viña Brito, S. M. (2017). La inteligencia artificial en la educación superior. Oportunidades y Amenazas. INNOVA Research Journal, 2(8.1), 412-422.

López Hernández, A. L. (2022, August 11). Aplicaciones de la inteligencia artificial en la educación. https://colombiaaprende.edu.co/agenda/tips-y-orientaciones/aplicaciones-de-la-inteligencia-artificial-en-la-educacion

Ocaña-Fernández, Y., Valenzuela-Fernández, L. A., & Garro-Aburto, L. L. (2019). Inteligencia artificial y sus implicaciones en la educación superior. Propósitos y Representaciones, 7(2).

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. (2022). La Inteligencia Artificial en la Educación. UNESCO. https://es.unesco.org/themes/tic-educacion/inteligencia-artificial

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. (2023). ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior : guía de inicio rápido. UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000385146_spa

Osuna, S. M. (2020). Teoría de la inteligencia artificial para la calidad. https://www.gestiopolis.com/teoria-inteligencia-artificial-calidad/

Pérez Hernández, M. (2022). El rol de Chat GPT en la evolución de la educación. https://recla.org/blog/educacion-y-chatgpt/

Schapira, D. (2020). Inteligencia artificial y educación en tiempos del coronavirus. Universidad Torcuato Di Tella.

Universidad de Chile. (2022). ¿Qué es Chat GPT? Académicos explican el funcionamiento de esta Inteligencia Artificial y sus aplicaciones. https://uchile.cl/noticias/204091/que-es-chat-gpt-academicos-explican-su-funcionamiento-y-aplicaciones

Downloads

Published

2024-08-01

How to Cite

Politrón, K. Ángeles ., & Juárez-García Hatziry, Y. . (2024). Artificial Intelligence: participation of GPT chat in higher education. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 7(S2), 213-219. https://doi.org/10.62452/2n4n1w52