Study of connection with the collectivity of dentistry of the Catholic University Of Cuenca
DOI:
https://doi.org/10.62452/z6ycw656Keywords:
Link with society, market research, dentistryAbstract
Linking with the community is one of the institutional strengths of social transformation and practical learning for future professionals who are trained in the career of dentistry, for this we intend to determine the target market to which the dental services of the Catholic University of Cuenca can be oriented, identifying the most unprotected groups and lower middle economic status that cannot access dental services because of their poverty, For this purpose, a qualitative methodology will be used, with a descriptive approach, because it will determine the areas or sectors of the canton of Cuenca that need dental intervention in different specialties, the market study allowed to identify the most important requirements that the identified population needs, these are education in dental health, prophylaxis and in greater percentage dental surgery among other needs. The market study is a type of research or tool used to guarantee or optimize the decision-making process and to envision the outlook of the dental career in terms of pre-professional practices and community service, creating a permanent link between the university and society.
Downloads
References
Álava, L., Moreira, T., & Viteri, R. (2019). Experiencias de vinculación con la sociedad en la comunidad Santa Martha, parroquia Río Chico del Cantón Portoviejo, provincia de Manabía. Revista Caribeña de Ciencias Sociales. https://www.eumed.net/rev/caribe/2019/06/vinculacion-sociedad-comunidad.html//hdl.handle.net/20.500.11763/caribe1906vinculacion-sociedad-comunidad
Barreno, M., Barreno, Z., & Olmedo, A. (2018). La educación superior y su vinculación con la sociedad: referentes esenciales para un cambio. Universidad y Sociedad, 10(3).
Cabeza Bernhardt, G., González Andrade, F., & Paredes Andrade, C. (2016). Estado de salud oral en el Ecuador. OACTIVA, 1(3), 65-70.
QuestionPro. (2022). ¿Qué es un estudio de mercado? https://www.questionpro.com/es/estudio-de-mercado.html#metodos_mercado
Quezada Ortega, J., Banegas Campoverde, C., & Castillo Ortega, Y. (2021). Evaluación del impacto de la vinculación con la sociedad en el caso de la carrera de Odontología de la Universidad Católica de Cuenca. Conciencia Digital, 4(11).
Vásquez Erazo, E. J., Vásquez Álvarez, J. C., & Vásquez Álvarez, J. S. (2019). Las instituciones de educación superior en su vinculación con la sociedad. El flujo de procesos y ejes estratégicos. Investigación y Postgrado, 34(1), 101-119.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
© Podrá reproducirse, de forma parcial o total, el contenido de esta publicación, siempre que se haga de forma literal y se mencione la fuente.