La danza y su contribución al desarrollo integral del estudiante en básica secundaria

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/k54ep905

Keywords:

Educational policies, school, cultureculture, dance, social transformation

Abstract

In the article, the contribution of dance as an artistic manifestation to the integral development of the student in the secondary school is analyzed. The research is carried out with ninth-grade students from the Institution of Public Education, Escuela Normal Superior de Pasto, Nariño, Colombia. The study lays the foundations for a training proposal in this field, gathering the concerns of the same, with the aim of building subjects that contribute to their community, that take ownership of organizational processes and get involved in the social transformation you need in the current moments of the Colombian society.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguerrondo, I. (2002). Escuelas del Futuro. Buenos Aires: Papers Educación.

Albertos, A. (2001). Construir la escuela desde la diversidad y para la igualdad. Congreso Construir la escuela desde la diversidad y para la igualdad. Madrid.

Alvarado, S., & Díaz, A. (2009). La producción de conocimientos sobre subjetividad política desde los jóvenes: aportes conceptuales y metodológicos. Cuaderno del CENDES, 26(70), 127-140. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=40311743007

Alvarado, S., & Vommaro, P. (2009). Juventud y nuevas prácticas en América Latina. Cuadernos del CENDES. Del Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales. CLACSO, 26(70), 141-147. Recuperado de http://www.redalyc.org/pdf/403/40311743008.pdf

Organización de Naciones Unidas. (2011). Nariño: Informe sobre el estado de avance de los objetivos de desarrollo del milenio. Recuperado de http://www.pnud.org.co/2012/odm2012/odm_narino.pdf

Rodríguez, R. (2007). Compromiso social de los jóvenes dentro de algunos lineamientos políticos y su contribución al desarrollo sostenible. Recuperado de https://www.monografias.com/trabajos33/compromiso-social-jovenes/compromiso-social-jovenes.shtml

Downloads

Published

2018-09-01

How to Cite

Ibarra Eraso, A. L. (2018). La danza y su contribución al desarrollo integral del estudiante en básica secundaria. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 1(3), 98-102. https://doi.org/10.62452/k54ep905