Accompanying tutorials during the period of exceptionality: results in the initial education career at UMET

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/p04dfb68

Keywords:

Tutor, pedagogical model, virtuality, Initial Education

Abstract

In the present work, elements of extraordinary importance are addressed regarding the accompaniment tutorials at the Metropolitan University of Ecuador under exceptional conditions. A pedagogical model of this activity is provided. The objective of this work is to propose a pedagogical model of the work of the accompaniment tutor in the current university, based on the experiences of the work of the tutors in the conditions of virtuality in the Initial Education career.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Addine, F. (1995). Principios para la dirección del proceso pedagógico. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona.

Álvarez, C. (1996). Hacia una escuela de excelencia. Academia.

Chávez, J. (2005). Acercamiento necesario a la Pedagogía General. Pueblo y Educación.

Collazo, B., & Puentes, M. (1992). La orientación en la actividad pedagógica. Pueblo y Educación.

González, F., & Mitjans, A. (1999). La personalidad. Su educación y desarrollo. Pueblo y Educación.

Horruitiner, P. (2006). La Universidad Cubana: El modelo de formación. Félix Varela.

Paz, D. (2005). El colectivo de año en la orientación educativa a los estudiantes de las carreras pedagógicas. (Tesis doctoral). Universidad de Ciencias Pedagógicas Frank País García.

Tejeda, M. (2016). La tutoría académica en el proceso de formación docente. Grupo Focal. Opción, 32(13), 879-899.

Valle Lima, A. (2007). Metamodelos de la investigación pedagógica. Pueblo y Educación.

Vygotsky, L. (1981). Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas. Pueblo y Educación.

Downloads

Published

2021-09-01

How to Cite

García Álvarez, I. ., Bernal Cerza, R. E. ., Arteaga Delgado, R. ., & Macías Merizalde, A. M. . (2021). Accompanying tutorials during the period of exceptionality: results in the initial education career at UMET. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 4(3), 95-102. https://doi.org/10.62452/p04dfb68