Business communication as a support tool in the manag

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/5cx5sa81

Keywords:

Academic writing, management, companies, information

Abstract

The companies within their managements generate a series of activities, the same ones that contribute to the fulfillment of the strategic objectives, for which from the higher level the communicational policies that will be developed within the company must be analyzed, elaborated and socialized. In this sense, the importance that business communication takes underpins the proper use of communication standards, which is the driving force behind the actions that the company must carry out, therefore, the objective was to establish the key factors that allow the development of the productivity of companies through business communication, consequently a bibliographic review of the study context and the analysis of the experiences obtained in commercial activity companies was carried out; The research is of a bibliographic type with a qualitative approach, which provides the necessary determinants to analyze its impact on business management. The results established that companies need to activate communication protocols that directly contribute to the development of information, favoring the management of companies that results in efficient productivity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bonnet, M., & Gonzáliza, D. (2016). La escritura científica en las disciplinas: análisis del metadiscurso interpersonal en artículos científicos de química, biología y filosofía. Signo y Pensamiento, 35(69), 16–28.

Chung, W.Y., Yu, P.S., & Huang, C.J. (2017). Cloud computing system based on wireless sensor network. In 2013 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, FedCSIS 2013 (pp. 877–880). Institute of Electronic Engineering, Chun-Yuan Christian University, Chun-Li, Taiwan.

Flores, O. (2017). La comunicación organizacional en la prevención de riesgos laborales. Ingeniería e Innovación, 1(34).

Garcías, M. (2017). La comunicación de la marca en las pymes a través de sus sedes webs. El caso de las pymes extremeñas. Ciencias Económicas, 14(1).

González, J., Pérez, Y., & Altamirano, J. (2017). La gestión del conocimiento organizacional basado en las perspectivas del Balanced Score Card. Revista Publicando, 4(12 (2), 640–657.

Gordillo, A. (2017). La escritura científica: una revisión temática. Signo y Pensamiento, 36(71), 52–64.

Mazuera, R. (2015). La investigación y las revistas científicas. Revista Virtual Universidad Católica del Norte, 47, 1–3.

Mejía, M. (2016). Consejos prácticos para iniciarse en el proceso de la escritura científica. Senderos Universitarios, 4.

Ortega, B. (2017). Business acceptance of information and communication technologies: an study of the service sector. JISTEM Journal of Information Systems and Technology Management, 4(1), 3–22.

Padilla, C. (2016). Desafíos epistémicos y argumentativos en la escritura de postgrado: Traslaciones, 3(6), 165-196.

Preciado, A., & Guzman, H. (2017). Gestión de la comunicación estratégica en los sectores empresarial, de desarrollo y público. Estudio comparativo. Palabra Clave, 15(1).

Quispe, A., Padilla, M., & Telot, J. (2017). Tecnologías de información y comunicación en la gestión empresarial de pymes comerciales. Ingeniería Industrial, 38(1), 81-92.

Saénz, F. (2017). Conformación de equipos ágiles para el desarrollo de software: revisión de literatura. Dimensión Empresarial, 16(2), 39-54.

Sandí, J., & Brenes, C. (2016). Metodología participativa evolutiva para el desarrollo de proyectos de inclusión de las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en la gestión empresarial de sectores productivos no formales. Intersedes, 14(27).

Villalón, K. (2016). La planificación y el modelo económico cubano. Anuario Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 1, 37–47.

Vite, H., Palomeque, I., & Romero, W. (2018). Análisis de calidad del servicio de atención al afiliado en Centros de Salud del IESS: Caso Santa Rosa y Pasaje. Revista de Investigación Talentos, 5(2), 68–78.

Yucra, Y. (2016). La responsabilidad social empresarial del sector de los medios de comunicación de la Ciudad de Puno. Revista de Investigaciones Altoandinas - Journal of High Andean Research, 18(4), 497-506.

Downloads

Published

2021-01-01

How to Cite

Moreno Poma, . C. E. ., Mora Sánchez, V. ., & Pacheco Molina, A. . (2021). Business communication as a support tool in the manag. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 4(1), 115-121. https://doi.org/10.62452/5cx5sa81