The Information and Communication Technologies and their progress in the educational context
DOI:
https://doi.org/10.62452/jhr9b622Keywords:
Information and Communication Technologies, Information, Advance, Educational ContextAbstract
The present work analyzes Information and Communication Technologies in education in the context of transformations, because teaching and the educational process must be matched by the changes that are experienced daily in the local, regional and national context. , international and global, where the development of the internet and Information and Communication Technologies have created in people and in society in general an understanding of how to live in the present and to consider major changes in the future. The subject matter of the study is framed in the argument of telematic environments that allow an interaction of communications through a chain of networks to achieve the teaching-learning process in an effective way. All this thanks to the fact that this system that includes educators and students enables them to interact in real time. This has achieved an evolution in education because it has reformed the way of teaching and where the role of the teacher and the student play an important role.
Downloads
References
Belandro, M. (2015). La Educación Repensada. Pirámide.
Belloch, C. (2012). Las Tecnologías de la Información y Comunicación en el aprendizaje. http://www.uv.es/bellochc/pedagogia/EVA1.pdf
Cañellas, A. (2016). Impacto de las TIC en la Educación: Un acercamiento desde el punto de vista de las funciones de la educación. Arte.
Díaz, R. (2014). La Gestión de la Innovación en la práctica educativa con las TIC: Escuela de Educación. Universidad Central de Venezuela.
Guerrero, M. (2014). Metodologías Activas y Aprendizaje por Descubrimiento. Las TIC y la Educación. Marpadal Interactive Media S.L.
Jaimes, G., & Callejas, M. (2009). La autonomía, los procesos de pensamiento y las TIC: competencias del siglo XXI, temática contemporánea de aplicación en Escuelas, Colegios y Universidades. Limusa.
Soto, C., Serna, A., & Neira, M. (2017). Ventajas del uso de las TICs en el Proceso de enseñanza-aprendizaje desde la óptica de los Docentes Universitarios Españoles. Edutec. Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (29).
Tedesco, J. (2005). Las TICs y la Desigualdad Educativa en América Latina. Tercer Seminario: Las Tecnologías de Información y Comunicación y los Desafíos del Aprendizaje en la Sociedad del Conocimiento. Seminario CEDI/OCDE de Habla Hispana. Santiago de Chile, Chile.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
© Podrá reproducirse, de forma parcial o total, el contenido de esta publicación, siempre que se haga de forma literal y se mencione la fuente.