Study of the follow up to the graduate in the Education Science career of the Metropolitan University

Authors

  • Mireya Baute Rosales Convenio Universidad de Cienfuegos-Universidad Metropolitana del Ecuador. Autor/a
  • Virginia Bárbara Pérez Payrol Convenio Universidad de Cienfuegos-Universidad Metropolitana del Ecuador. Autor/a
  • José Luis Gil Álvarez Convenio Universidad de Cienfuegos-Universidad Metropolitana del Ecuador. Autor/a

DOI:

https://doi.org/10.62452/3hgzaj70

Keywords:

Graduate, graduate follow-up

Abstract

Global changes worldwide and conditions at the national level demand a relevant Higher Education, in this the social, scientific pedagogical - and psychological dimension are key. The adaptation to labor markets in constant change and redefinition, constitutes a challenge for the university institutions and in a particular way for the career so it is necessary a curricular proposal and a professional profile that responds to the demands of the teacher what society requires In relation, this research work aims to conduct a follow-up study to graduate in the career of Education Sciences through the application of techniques and tools to promote the continuous improvement of professional training. Expresses in its theoretical foundations the criteria, requirements, methodologies and stages; the results of the graduate survey and the improvement plan. The research used theoretical and empirical methods, meaning analytical-synthetic, historical-logical, inductive-deductive, document analysis, survey and interview.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aldana de Becerra, G. A., Morales González, F. A., Aldana Reyes, J. E., Sabogal Camargo, F. J., & Ospina Alfonso, A. R. (2008). Seguimiento a egresados. Su importancia para las instituciones de educación superior. Revista Teoría y praxis investigativa, 3(2). 61-65. Recuperado de https://issuu.com/teoriaypraxis/docs/teor_a_y_praxis

Iñigo, E. (2000). La formación de profesionales: una perspectiva desde el mundo del trabajo. Tesis doctoral. La Habana: Universidad de La Habana.

Organización de Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. (2009). Las nuevas dinámicas de la educación superior y de la investigación para el cambio. Conferencia Mundial de Educación Superior. París: UNESCO.

Passarini, J., Sosa, A. M., & Iñigo, E. (2013). Los estudios de seguimiento de graduados en el marco del aprendizaje durante toda la vida. Una visión desde el contexto latinoamericano. Revista Electrónica de Educación Sinéctica, 45. Recuperado de https://sinectica.iteso.mx/index.php/SINECTICA/article/view/585/770

Rosales Jaramillo, G.L., Rodal Genovés, A.Y., Chumbi Toledo, V.T., & Buñay Andrade, R. M. (2017). Estudio histórico del seguimiento a graduados en la carrera de Psicología de la Universidad de Cuenca, Ecuador. Revista cubana. Educación Superior, 36(2). Recuperado de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0257-43142017000200012

Sanyal, B. (1990). Education and Employement and Industrial Comparative Study. París: UNESCO.

Downloads

Published

2018-01-01

How to Cite

Baute Rosales, M., Pérez Payrol, V. B. ., & Gil Álvarez, J. L. . (2018). Study of the follow up to the graduate in the Education Science career of the Metropolitan University. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 1(1), 91-101. https://doi.org/10.62452/3hgzaj70