Promoting environmental education in students majoring in English language teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/2k64zd18

Keywords:

Environmental, education, multimedia, English language, skills

Abstract

Environmental education is one of the aspects tackled within the 17 Development and Sustainability Goals (SDG). Environmental education can be related to all levels of teaching and all subject areas. The following research proposes a set of activities to promote Environmental Education for Sustainable Development in sophomore students of the English Language Teaching Major of the University of Cienfuegos “Carlos Rafael Rodriguez”. The proposal of activities can contribute effectively to the students’ assimilation and integration of environmental knowledge in Integrated English Practice Lessons. Moreover, the exercises help the students develop abilities, attitudes and capacities useful to their professional life. Therefore, the proposal intends to guide a correct environmental education in schools. The authors consider that the proposal of activities throughout a multimedia may easier the English teaching learning process, allowing the students to continue learning English language outside the classrooms and develop critical thinking.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bosque, R. (2014). El estado del arte de la educación ambiental y energética en las universidades de ciencias. Varona, (58), 67-77.

Escobar, O. (2009). La Educación Ambiental en la Enseñanza del inglés en una Secundaria del D.F. Caminos Abiertos, 95, 3-5.

Gámez, Y. (2018). An Environmental Interest Group for 5th grade students from “Ramón Pando Ferrer” Elementary School. (Trabajo de Diploma). Universidad Central Marta Abreu de las Villas.

Gutiérrez, M. (2020). Experiencias de aprendizaje en la formación inicial docente desde la perspectiva de la educación ambiental. Revista Varela, 20(55), 115-129.

Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge. core concepts in English language teaching. Pearson Education Limited.

Hauschild, S., Poltavtchenko, E., & Stoller. F. (2012). Going Green: Merging Environmental Education and Language Instruction. English Teaching Forum.

Márquez Delgado, D. L., Hernández Santoyo, A., Márquez Delgado, L. H., & Casas Vilardell, M. (2021). La educación ambiental: evolución conceptual y metodológica hacia los objetivos del desarrollo sostenible. Universidad Y Sociedad, 13(2), 301-310.

Merriam-Webster Inc. (2002). Merriam Webster Dictionary. http://www.mw.com/home.htm

Mulhu, C. (2011). EFL/ESL and Environmental Education: Towards an Eco-Applied Linguistic Awareness in Cameroon. World Journal of Education, 1(1), 109-118.

Proenza, J. (2001). Propuesta metodológica para la introducción de la dimensión ambiental en la carrera de química del Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero. (Tesis de Maestría). Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero.

Rodríguez Gómez, R., Chaviano Corrales, A., & González Aranguren, A. (2019). La tarea vida y su implementación mediante las ciencias naturales en la educación primaria. https://trabajos.pedagogiacuba.com/trabajos/37La%20tarea%20vida%20y%20su%20implimentaci%C3%B3n%20mediante%20las%20ciencias%20naturales%20en%20la%20eduaci%C3%B3n%20primaria.pdf

Rodríguez, P., & Rodríguez, M. (2015). La educación ambiental para el desarrollo sostenible en la formación de técnicos. Revista Ciencias Pedagógicas e Innovación 3(1), 7-14.

Stapp, W. B., et al. (1997) The concept of environmental education. http://hiddencorner.us/html/PDFs/The_Concept_of_EE.pdf

Stavreva, S., & Kirova, S. (2013). Blending the Teaching of Environmental Matters and English as a Second or Foreign Language in Macedonia. Natura Montenegrina, Podgorica, 12(3-4), 1065-1071.

Valdés, O, Rodríguez, A., Llivina, M., Betancourt, A., & Santos, I. (2013). La educación ambiental y desarrollo sostenible: estrategias de integración interdisciplinaria curricular e institucional en los programas, proyectos y buenas prácticas en las universidades, escuelas, familias y comunidades en cuba. Educación Cubana.

Downloads

Published

2022-01-01

How to Cite

La Rosa Ponce, J. C. ., & Abreus González, A. . (2022). Promoting environmental education in students majoring in English language teaching. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 5(1), 211-218. https://doi.org/10.62452/2k64zd18