Discrimination in classrooms

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/bt4c3h54

Keywords:

Discrimination, violence, school pursuit, education intercultural

Abstract

This text intends to meditate around the school discrimination in the educational practices, particularly in the class living rooms, by means of explanations about a reality that gives place to violent behaviors, harass, intimidation and other bullying manifestations, as well as the description of the necessity of assuming educational strategies in the class living room. Qualitative methods and instruments are used that provide valuable informations. A deep reflection, and argument is achieved, as well as they offer pedagogic actions and proposals of strategies educational interculturales.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Álvarez, P. (2014). Discriminación escolar. Medio de discriminación. http://escuela-ediodediscriminacion.blogspot.com/

Espinoza Freire. E. E., & Ricaldi Echevarria, M. L. (2019). Desarrollo de habilidades intelectuales en docentes de educación básica de Machala, Ecuador. Educación, 28(55).

Gómez, H. (2016). Dirección y gestión de la diversidad en la escuela: hacia un liderazgo inclusivo. Revistas Fuentes, 14, 61 - 84.

González, M. (2018). Soy responsable. Acoso escolar y violencia en la escuela: el Bullying. https://www.soyresponsable.es/educacion/acoso-escolar-violencia-la-escuela-bullying/

Medina, K., & Borbor, D. (2018). Acoso escolar en el rendimiento académico. (Tesis de Licenciatura). Universidad Estatal península de Santa Elena.

Roa, A. (2015). Cómo prevenir el acoso escolar. https://www.elmundo.es/sapos-y-princesas/2015/10/18/560b2f3f268e3eda448 b45c3.html

Rodríguez, C. M. (2018). Construir la interculturalidad. Políticas educativas, diversidad cultural y desigualdad en Ecuador. Revista de Ciencias Sociales. 60, 217-236.

Suárez Suárez, G., León González, J. L., Morales Calatayud, M., & Curbeira Hernández, D. (2019). Modelo para la formación de valores en la universidad inclusiva. Revista Conrado, 15(69), 79-88.

Torres, N., & Santana, M. (2015). Proyecto educativo. (Proyecto educativo: previo a la obtención del Título de Licenciada mención Historia y Geografía). Universidad de Guayaquil.

Villagómez, R. M. (2017). Educación intercultural en el currículo nacional, desafíos para la formación y el trabajo docente. Editorial Abya-Yala.

Villalta, M. A. (2016). Educación intercultural en Latinoamérica: Análisis de las investigaciones de campo en la región. Psicoperspectivas, 15(1), 118-131.

Walsh, C. (2015). Interculturalidad crítica y educación intercultural. En, J. Viaña, L. Tapia, y C. Walsh, Construyendo Interculturalidad. (pp. 9-11). Convenio Andrés Bello.

Downloads

Published

2020-01-01

How to Cite

Guamán Gómez, V. J. ., Serrano Polo, O. R. ., & Sánchez Barreto, X. del R. . (2020). Discrimination in classrooms. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 3(1), 191-195. https://doi.org/10.62452/bt4c3h54