Discrimination in classrooms
DOI:
https://doi.org/10.62452/bt4c3h54Keywords:
Discrimination, violence, school pursuit, education interculturalAbstract
This text intends to meditate around the school discrimination in the educational practices, particularly in the class living rooms, by means of explanations about a reality that gives place to violent behaviors, harass, intimidation and other bullying manifestations, as well as the description of the necessity of assuming educational strategies in the class living room. Qualitative methods and instruments are used that provide valuable informations. A deep reflection, and argument is achieved, as well as they offer pedagogic actions and proposals of strategies educational interculturales.
Downloads
References
Álvarez, P. (2014). Discriminación escolar. Medio de discriminación. http://escuela-ediodediscriminacion.blogspot.com/
Espinoza Freire. E. E., & Ricaldi Echevarria, M. L. (2019). Desarrollo de habilidades intelectuales en docentes de educación básica de Machala, Ecuador. Educación, 28(55).
Gómez, H. (2016). Dirección y gestión de la diversidad en la escuela: hacia un liderazgo inclusivo. Revistas Fuentes, 14, 61 - 84.
González, M. (2018). Soy responsable. Acoso escolar y violencia en la escuela: el Bullying. https://www.soyresponsable.es/educacion/acoso-escolar-violencia-la-escuela-bullying/
Medina, K., & Borbor, D. (2018). Acoso escolar en el rendimiento académico. (Tesis de Licenciatura). Universidad Estatal península de Santa Elena.
Roa, A. (2015). Cómo prevenir el acoso escolar. https://www.elmundo.es/sapos-y-princesas/2015/10/18/560b2f3f268e3eda448 b45c3.html
Rodríguez, C. M. (2018). Construir la interculturalidad. Políticas educativas, diversidad cultural y desigualdad en Ecuador. Revista de Ciencias Sociales. 60, 217-236.
Suárez Suárez, G., León González, J. L., Morales Calatayud, M., & Curbeira Hernández, D. (2019). Modelo para la formación de valores en la universidad inclusiva. Revista Conrado, 15(69), 79-88.
Torres, N., & Santana, M. (2015). Proyecto educativo. (Proyecto educativo: previo a la obtención del Título de Licenciada mención Historia y Geografía). Universidad de Guayaquil.
Villagómez, R. M. (2017). Educación intercultural en el currículo nacional, desafíos para la formación y el trabajo docente. Editorial Abya-Yala.
Villalta, M. A. (2016). Educación intercultural en Latinoamérica: Análisis de las investigaciones de campo en la región. Psicoperspectivas, 15(1), 118-131.
Walsh, C. (2015). Interculturalidad crítica y educación intercultural. En, J. Viaña, L. Tapia, y C. Walsh, Construyendo Interculturalidad. (pp. 9-11). Convenio Andrés Bello.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
© Podrá reproducirse, de forma parcial o total, el contenido de esta publicación, siempre que se haga de forma literal y se mencione la fuente.