Academy as agent of local development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62452/z873qx65

Keywords:

Local development, planning, teachers, students, territory

Abstract

This research analyzes the scenarios that the academy should act as agents of local development, producing information form agents that generate endogenous development, local networks, cantonal, provincial, regional and international, mobilizing teachers and students from the territory according to policies for science, technology and innovation together with government agencies, the private sector, collaborating with other centers within and outside the territory in strategic planning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arcos Proaño, C. (2008). Clústers como modelo para alcanzar la productividad y competitividad industrial en el Ecuador. (Tesis de maestría). Universidad Andina Simón Bolívar.

Brivio Borja, A., & Pérez de Corcho Fuentes, J. S. (2015). Caracterización general del perfil de los emprendedores de los sectores del comercio y los servicios en Nueva Loja. Universidad y Sociedad, 7(1), 64-73.

Ecuador. Asamblea Nacional. (2010). Código Orgánico de la Producción, comercio e inversiones. Registro Oficial Suplemento 351. https://www.wipo.int/edocs/lexdocs/laws/es/ec/ec088es.pdf

Ecuador. Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo. (2017). Plan Nacional para el Buen Vivir 2017 - 2021. SENPLADES. https://www.planificacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2017/10/PNBV-26-OCT-FINAL_0K.compressed1.pdf

Real Academia Española. (2006). Diccionario de la lengua española. Espasa Calpe S.A.

Downloads

Published

2020-01-01

How to Cite

De la Rosa Martín, T. ., & Brivio Borja, A. R. . (2020). Academy as agent of local development. Revista Metropolitana De Ciencias Aplicadas, 3(1), 87-93. https://doi.org/10.62452/z873qx65