A system of tasks to improve oral communication in English for students of level A1

Dalia Millán Peña

Resumen


Since the dawn of mankind, there was a need to communicate in the activity and practice men carried out as a social being. Communication is defined as a process by which we assign and convey meaning in an attempt to create shared understanding. The teaching of English does not escape the methodological principle of language is primarily oral. To contribute to the development of oral communication in foreign languages, since the Common Frame European of Reference, much research has been done. Regarding the specific area of this investigation, the author has found studies carried out on communication, detecting that students receiving English as a foreign language most of the time are not motivated or interested. Therefore, we need to find ways to improve oral communication trying to be as motivational and realistic as possible. An example of that are the communicative tasks we propose, apply and validate in the process of this research, achieving good results improving the students’ oral communication skills in English.

Keywords:

Common European Framework of Reference, communication, oral communication.

 

RESUMEN

Desde el surgimiento de la humanidad, nació la necesidad de comunicarse para poder realizar las actividades del hombre en su actuar diario como ser social. La comunicación se define como un proceso mediante el cual asignamos y transmitimos significado en un intento de crear un entendimiento compartido. La enseñanza del inglés no escapa al principio comunicativo de que el lenguaje es primariamente oral. Para contribuir al desarrollo de la comunicación oral en lenguas extranjeras desde la perspectiva del Marco Común Europeo de Referencia, se han realizado muchas investigaciones. Respecto al área específica de esta investigación, el autor ha encontrado estudios realizados sobre comunicación, detectando que los estudiantes que reciben inglés como lengua extranjera la mayor parte del tiempo no están motivados ni interesados por su estudio. Por lo tanto, es necesario encontrar formas de mejorar la comunicación oral tratando de ser lo más motivadores y realistas posibles. Un ejemplo de ello lo constituye el sistema de tareas comunicativas que se proponen, aplican y validan en el proceso de esta investigación, logrando resultados positivos al impactar positivamente el desempeño cognitivo de los estudiantes en lo referente a las habilidades de comunicación oral en inglés.

Palabras clave:

Comunicación, comunicación oral, Marco Común Europeo de Referencia.


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