Analysis of public policy learns at home and virtual teaching from the opinion of students of Higher Secondary Education

Adriana Arlette Ibarra Ramírez, Maritza Librada Cáceres Mesa

Resumen


The new normality in the face of the health emergency has created challenges in teaching where the combination of the traditional environment in the classroom has transitioned to the use of digital platforms, virtual classes promoting virtual education. This research is exploratory, quantitative, inferential and is based on the verification of the provisional theory regarding the performance of teachers at the middle schools in Hidalgo. The statistical model is based on a hypothesis test with the normal curve, using a large sample to determine if Ho: The performance of teachers in virtual classes has a positive impact on student development. A random sample of 123 students was analyzed based on the Likert scale and the results of the hypothesis came out positive; where the level of significance of alpha was 0.05 and the value of P value was 0.318 (p> ∝), making the null hypothesis is justifiable. Therefore, the evidence of the sample is considered sufficient or reliable, making the performance of teachers essential for the research of teaching public policy through “Learn at home” Hidalgo State High School College (COBAEH) case in Hidalgo.

Keywords:

Virtual learning, students, public policy.

 

RESUMEN

La nueva normalidad frente a la emergencia sanitaria ha generado retos en la enseñanza donde la conjugación del ambiente tradicional en el aula ha cambiado al uso de plataformas digitales, clases virtuales fomentando una educación virtual. Esta investigación es de corte exploratorio, cuantitativo e inferencial y se fundamenta en la comprobación de la teoría provisional con respecto al desempeño de los profesores del nivel medio superior en Hidalgo. El modelo estadístico está basado en una prueba de hipótesis con la curva normal, es una muestra grande para determinar si Ho: El desempeño de los profesores en clases virtuales tiene un impacto positivo en la formación de los estudiantes, se analizó una muestra aleatoria de 123 estudiantes que se encuentra validado teóricamente en escala Likert y los resultados de la hipótesis muestran la validación positiva, donde el nivel de significancia de alfa es de 0.05 y el valor de P valúe es de 0.318 (p>∝) por lo que se acepta la hipótesis nula, se considera que la evidencia de la muestra es suficiente o confiable por lo que el desempeño de los docentes es indispensable para el seguimiento del aprendizaje de la política pública aprende en casa en los Colegio de Bachilleres del Estado de Hidalgo (COBAEH).

Palabras clave:

Enseñanza virtual, estudiantes, política pública.


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ISSN on line: 2631-2662

ISSN impreso: 2661-6521