Evaluation as a process in the university of the XXI century
DOI:
https://doi.org/10.62452/eqmt2e88Keywords:
Evaluation culture, multicultural, evaluation modelsAbstract
The article analyzes the importance of the formation of an evaluative culture in the students beyond the evaluation models for the achievement of educational excellence, as a response to the new challenges of contemporary higher education. The research is based on the analysis of these sociocultural complexities that are found today in higher education institutions and that constitute a need to investigate and reflect on the achievement of the objectives proposed in the evaluation as the objective expression in the degree of each graduate.
Downloads
References
Brown, S., & Glasner, Á. (2007). Evaluar en la Universidad. Problemas y nuevos enfoques. Ediciones Narcea.
Casanova, M. A. (2009). Manual de Evaluación Educativa. La Muralla.
Flórez Ochoa R. (1999). Evaluación Pedagogía y Cognición. McGraw-Hill.
La Francesco, G. M. (2004). La Evaluación Integral y del Aprendizaje. Fundamentos y Estrategias. Edit. Magisterio.
Pimienta, J. H. (2008). Evaluación de los Aprendizajes. Un enfoque basado en competencias. Pearson Educación.
San Martín, N. (2010). 10 ideas clave. Evaluar para Aprender. Grao.
Tobón, S. (2006). Formación Basada en Competencias. Pensamiento Complejo, Diseño Curricular y Didáctica. Ediciones Eco.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
© Podrá reproducirse, de forma parcial o total, el contenido de esta publicación, siempre que se haga de forma literal y se mencione la fuente.