Strategies for socialization in children with autism spectrum disorder at home and in the classroom

Oscar José Martín-Pinto

Resumen


This essay focuses on describing and explaining how socialization was achieved in elementary school students with TEA, it is known is a disorder that causes alterations in language, communication, social interaction and thought forms, so the biopsychosocial development of children is affected; The subjects described in this essay have a series of antecedents on the poor development of socialization, in order to solve this problem, the objective of being able to create or replicate existing strategies for the development of communication and therefore, socialization, arose. carried out a methodology that consisted of conducting a bibliographic review to determine what strategies and techniques are used for this purpose. The results found were a series of strategies and techniques of multiple uses, which begins with physical and psychological actions to begin processes of communication, integration and group coexistence. The conclusions obtained were the achievement and progress of the communication guidelines, which also led to the development of socialization and coexistence with their peers.

Keywords:

Communication, socialization, strategies, techniques.

 

RESUMEN

El presente ensayo se enfoca en describir y explicar cómo se logró la socialización en estudiantes de educación básica con TEA, es conocido que es un trastorno que provoca alteraciones del lenguaje, en la comunicación, en la interacción social y en las formas de pensamiento, por lo que el desarrollo biopsicosocial de las y los niños se ve afectado; los sujetos descritos en este ensayo poseen una serie de antecedentes sobre el mal desarrollo de la socialización, para poder solventar este problema, surgió el objetivo de poder crear o replicar estrategias ya existentes para el desarrollo de la comunicación y por ende, la socialización, se realizó una metodología que consistió en realizar una revisión bibliográfica para determinar que estrategias y técnicas son empeladas para este fin. Los resultados encontrados fueron una serie de estrategias y técnicas de usos múltiples, que se inicia con acciones físicas y psicológicas para comenzar procesos de comunicación, integración y convivencia grupal. Las conclusiones obtenidas fueron el logro y progreso de las pautas de comunicación, que conllevaron también al desarrollo de la socialización y convivencia con sus pares.

Palabras clave:

Comunicación, socialización, estrategias, técnicas.


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Referencias


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ISSN on line: 2631-2662

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